Veelgestelde vragen

Over bestellen en bezorgen

Waar en wanneer bezorgen jullie?

In straal van 30 kilometer rondom Groningen
(vul het bestelformulier in met je postcode om te checken of jouw adres in ons bezorggebied valt).
Dit kan zowel bij jou thuis zijn als op het werk.
We bezorgen maandag, en woensdag.

Je kan kiezen voor 2 tijdsvakken, namelijk tussen 16 en 18u en
tussen 18 en 20u.

Wanneer moet ik bestellen?

Bestellen kan TOT 1  dag VOOR je bestelling. Dus:

maandag (tot 24u) voor woensdag leveren
zaterdag (tot 24u) voor maandag leveren

Kan ik vooruit bestellen?

Ja dat kan per leverdag – dus je bestelt en rekent af per dag.
We hebben helaas (nog) geen geavanceerder systeem.
Bestel je via een abonnement of (groot)-zakelijk?
Dan ontvang je aparte instructies hoe te bestellen.

Hoe worden de maaltijden bezorgd?

Gekoeld en in luchtdichte biologisch afbreekbare verpakkingen.

Hoeveel bedragen de bezorgkosten?

Tijdens de introductie periode is dit gratis

Kan bestellen en bezorgen ook zakelijk?

Ja, we  bezorgen op bij bedrijven.
Heb je een andere bestelmodule dan gelden daarvoor andere bestelregels.
Mail ons voor een aanbod op maat.
Wist je dat als je een maaltijd aanbiedt als werkgever tussen 17 en 20u
dat je de kosten hiervan als bedrijfskosten mag aftrekken?

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn maaltijd wordt bezorgd?

Bij het bestellen vragen we om je mobiele nummer zodat we
hopelijk ter plekke een oplossing kunnen verzinnen.
Bijvoorbeeld het achterlaten bij je buren.

Hoe zit het met de plastic verpakking en milieu?

Onze verpakkingen zijn grotendeels biologisch afbreekbaar.
De verpakking is het best te openen met een mesje of schaar.

Over het eten & hygiëne

Waar en hoe wordt het eten gemaakt?

Alle maaltijden worden in een HACCP gecertificeerde keuken van
De Smaak van het Noorden bereid.
Deze keuken wordt door een extern bureau gecontroleerd.
Er wordt continu gewerkt met handschoenen,
alle materialen, apparatuur en werkoppervlakken
worden volgens strikte schema’s en methoden gereinigd en gedesinfecteerd.
In het kader van het coronovirus COVID-19
zijn de aanpassingen bij ons daarom minimaal:
we werken met minimaal 2 meter afstand en
niet met meer dan 3 mensen tegelijk per ruimte.

Moet ik het eten nog koken?

Nee, alles is bereid – ready to eat. We leveren het koelvers,
er zijn items van de maaltijd die je eventueel ook warm kan eten.
Deze items zijn voorzien van een *) in de tekst.
Sommige maaltijden kan je invriezen.
Die zijn voorzien van dit symbool.

Wat is een Blue Zone Box?

Blue Zone Boxen zijn op de Blue Zones methode geïnspireerde gerechten met je minimale dosis gezondheid per dag in 1 bestelling:
500 gram bereide groentegerechten, salades en rauwkost
met daaromheen 1 trage koolhydraat en 1 hoogwaardig eiwit.

Wat is een Diner Box?

Dinerboxen bestaan uit minimaal 300 gram bereide groenten of salade,
met 1 trage koolhydraat en 1 hoogwaardig eiwit.
De dinerboxen kunnen ‘kleine broertjes’ van de Blue Zone Boxen zijn,
maar ook een low-carb, vegetarische 600 gram (!) groenten bevattende lasagne, nasi rames of een Frans georiënteerd menu met bavette van Groninger Blaarkop en aardappel-knolselderij uit de oven.

Zitten er gluten in jullie dinerboxen?

Bij iedere box zijn iconen van allergenen getoond. Ook op de verpakkingen zelf worden de allergenen benoemd.

Hoe warm ik een gerecht met een *) op?

Er zijn meerdere wegen naar Rome, wij hebben een suggestie op de verpakking gezet.
Bijvoorbeeld ratatouille: die kan je in een koekenpan opwarmen op laag vuur, maar ook, als je het hebt, in een magnetron.

Hoe lang blijft een box maaltijd goed?

Door de continu strikte hygiëneprocedures  zijn de maaltijden tot en met 2 dagen na levering goed. Op de verpakking staat de productiedatum ÉN eronder de THT.

Kan ik een box invriezen?

Alleen de boxen of items voorzien van dit icoon.

Hoe groot is een box?

Blue Zone Boxen zijn voor grote eters of gevorderde groente-eter.
Kleine eters verdelen de box vaak in 2. Een deel bij de lunch en de rest bij het diner.
Ikzelf eet vaak het meeste bij de lunch, als er rauwkost bij zit bewaar ik dit vaak als tussendoortje.
Dinerboxen zijn ook echt bedoeld voor 1 persoon. Ben je een grote eter? bestel dan nog wat erbij of neem een soepje vooraf of iets na.

Waar halen jullie je ingrediënten vandaan?

Zoveel mogelijk uit de streek en biologisch. Zie ook onze leveranciers op www.desmaakvanhetnoorden.nl en Bionoord uit Leek.

Houden jullie rekening met speciale dieetwensen of allergiën?

Er zijn vegetarische en veganistische boxen en ook meerdere boxen glutenvrij. Meer alternatieven hebben we momenteel niet.
(Niet dat we het niet kúnnen koken (we zijn vanuit De Smaak van het Noorden juist specialist in diëten), maar hoe meer alternatieven, des te meer waste en dus hoe duurder een box wordt)

Ik heb een verzoek, wens, tip of klacht….

Mail ons gerust. info@saschaserveert.nl
Of bel: 050 211 26 74

Over Sascha Serveert

Ik zie op de site en op social media veelal De Smaak van het Noorden. Hoe zit dat? Sascha Serveert is een nieuw onderdeel van De Smaak van het Noorden.